« بیسیم چی »

خوش آمدید

« بیسیم چی »

خوش آمدید

« بیسیم چی  »

محبت خدا نشانه دارد ،ذکر
ازهیچ یک از قدرت هایی که در عالم هستندوارعاب می کنندملت ما را،مانمی ترسیم؛برای اینکه ما برای خدا قیام کردیم.«امام خمینی ره»

رسول الله(ص):هرگاه فتنه ها به شما روی آوردو محیط جامعه مانند شب تاریک سیاه گردید،پس بر شما باد تمسک بر قران،زیرا که قران شفیعی است که شفاعتش پذیرفته درگاه الهی است وگواهی است که ،شهادتش پذیرفته می شود(اصول کافی ج2 ص238)





طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دشمن در حال تهاجم است، بیدار باشیم و هوشیار چون شهداء

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۷
محسن پاینده


سلام دوستان در ماه رمضان ما رو هم دعا کنید ، بنده عازم خراسانم ، همگی ماه پر برکتی داشته باشید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۵
محسن پاینده

………………………………………………………………………

سوال : نظر مقام معظم رهبری در باره ی بازاریابی شبکه ای چیست با توجه به اینکه این نوع بازاریابی هرمی با گولدکوئست متفاوت است. ضمنا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به این موسسات در حال حاضر مجوز می دهد، آیا این نوع تجارت اشکال دارد؟

جواب :

 درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود، نکته اصلی اینست که از درآمد حاصله از فروش در زیر مجموعه نباید پورسانتی دریافت شود چون اکل مال بالباطل است.

پورسانت در بازاریابی  شبکه ای یعنی اینکه شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان و معرفی آنها به شرکت، گروه فروش خود را شکل می دهد. سودی از خرید و فروش و معامله افراد گروه فروش از سوی شرکت به این شخص معرفی کننده داده می شود.  و این سود  طبق پلنهای درآمد زائی شرکتها، درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش است که به  عنوان پورسانت و پاداش داده می شود. و این نوع معامله به صورت شبکه ای اشکال شرعی دارد و غیر قانونی است.

تنها در صورتی که سود بدست آمده از طریق شبکه نباشد، «بازاریاب اول» در ازای فروش سود بگیرد (نه پورسانت از زیر مجموعه)؛ اشکال ندارد. اما غیر از این بازاریابی توضیح داده شده، معامله و کسب سود(پورسانت) از زیرمجموعه حرام است. در استفتائات جدید حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته نیز که در ادامه اشاره می شود، به حرمت این نوع معامله اشاره شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۴۲
محسن پاینده

                                                                        

شادی رو حش صلوات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۱
محسن پاینده
تکلیف ما؟

امام خمینی( رحمة اللّه علیه): مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت -ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏ اى مسئولین را از وظیفه‏ اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند
.منبع: صحیفه امام، ج‏21، ص: 327 (+ و + و +)
سؤال( نقد منصفانه):
آیا با توجه به سخن امام(ره) دولت می تواند از زیر خدمت وکار فرهنگی شانه خالی کند ؟ خارج از کشور که هدف رساندن فرهنگ و پیام اسلام وانقلاب است بماند، در داخل کشور چطور؟ دولتی که با خون شهدا و مجاهدت ها بر مبنای شرع مقدّس بپا شده تا فرهنگ کفر و شرک و طاغوت را ریشه کن کند و زیربار بندگی خدا باشد ، چه مسئولیتی در قبال اسلام و فرهنگ دین که این حکومت برای اقامه احکام آن در جهان (همان طور که امام (ره)فرمود) به لطف خدا شکل گرفته دارد؟ آیا باید مسائل فرهنگی فقط دغدغه رهبر عزیز و امت عزیزمان باشد، یا وظیفه دولت نیز می باشد؟ دولت اسلامی نکند، پس کدام دولت؟ چرا باید رئیس جمهور محترم در مورد مسائل فرهنگی بگوید دولت کار ندارد و فقط بر عهده حوزه بگذارد و به حدّ اقل کفایت کند؟ همه ما از اسلام و فرهنگ اسلام ،همه چیزمان را داریم و با فداکاری این امت حزب اللّه که برای بپا شدن فرهنگ دینی جهاد کردند و خون دادند ، بر این منصب ها تکیه زده ایم، و هستیم تا به اسلام خدمت کنیم ، آیا باید بجای دلسوزی و احساس تکلیف، رئیس جمهور محترم باید تذکر دهندگان به مسائل فزهنگی را ، بیکار و بی شغل و عصر حجری معرفی کند !!!!؟
آن هم در حکومت اسلامی!!!!!؟ جای بسی تعجب دارد که در امّتی شهید داده که به مسلمانی و بندگی خدا مشهورند، رئیس جمهور ما جرأت چنین توهین هایی را به خود دادند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خود نیز یک طلبه هستم و از این عمل خیلی افسوس خوردم ، در کشوری که رهبرش مدام از تهاجم فرهنگی و پیچیدگی آن سخن می گوید و می فرماید: خواب از چشم من برده است، چرا مسئول دولت چنین حرکت می کند؟ در حالی که دشمن با تمام قوا در حال کار است !؟
مردم ما فهمیده اند ، امّا آیا ما نیز نباید تکلیفمان را ادا کنیم ؟ در خانه اگر لجن باشد همه می دانند که بد است وباید تذکر داد ، ولی لجن را هم از خانه بیرون برده و خانه را پاک و تمییز می کنیم.
ان شاءاللّه همه در راه خدمت به اسلام موفق باشیم
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۷
محسن پاینده
ظهور

امام خمینی (ره):

توجّهتان را به مهدی موعود بیشتر کنید و ما باید در این طور روزها و در این طور ایّام الله توجه کنیم که خودمان را مهیّا کنیم از برای آمدن آن حضرت، من نمی توانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم، بزرگتر از این است.

نمی توانم بگویم شخص اوّل است، برای اینکه دوّمی در کار نیست. ایشان را نمی توانیم ما با هیچ تعبیری، تعبیر کنیم. الا همین که مهدی موعود است. آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیّا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه موفّق شدیم انشاءالله بزیارت ایشان طوری باشد که رو سفید باشیم پیش ایشان.

تمام دستگاه هایی که الان بکار گرفته شده اند در کشورما- و امید است که در سایر کشورها هم توسعه پیدا کند- باید توجّه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیّا کنند برای ملاقات حضرت مهدی سلام الله علیه.

صحیفه نور (صحیفه امام) جلد 12، ص 483 و 482

امام خمینی (ره):

توجّهتان را به مهدی موعود بیشتر کنید و ما باید در این طور روزها و در این طور ایّام الله توجه کنیم که خودمان را مهیّا کنیم از برای آمدن آن حضرت، من نمی توانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم، بزرگتر از این است.

نمی توانم بگویم شخص اوّل است، برای اینکه دوّمی در کار نیست. ایشان را نمی توانیم ما با هیچ تعبیری، تعبیر کنیم. الا همین که مهدی موعود است. آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیّا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه موفّق شدیم انشاءالله بزیارت ایشان طوری باشد که رو سفید باشیم پیش ایشان.

تمام دستگاه هایی که الان بکار گرفته شده اند در کشورما- و امید است که در سایر کشورها هم توسعه پیدا کند- باید توجّه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیّا کنند برای ملاقات حضرت مهدی سلام الله علیه.

صحیفه نور (صحیفه امام) جلد 12، ص 483 و 482
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۲
محسن پاینده
سرباز امام زمان(علیه السّلام) باشیم.

ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیم

انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیم.. سربازى منجى بزرگى که مى‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشن‌بینى دارد... ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌اى نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معناى گوشه‌گیرى نیست. ...امروز اگر ما مى‌بینیم در هر نقطه‌ى دنیا ظلم و بى‌عدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امام زمان براى مبارزه با آنها مى‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده کنیم.

دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
99

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۹
محسن پاینده
                                          

نتیجه تصویری برای حاج اقابزرگ عراقی
«حاج آقا بزرگ عراقی» در رفتار و گفتار خود به رسول خدا(ص) تاسی کرده بود. وی دنیا را با تمام زرق و برق‌هایش رها و هستی‌اش را محو بندگی خدا کرد و به درجه عبودیت نائل شد. او در این درجه توقف نکرد و به دنبال مقتدای خود «رسول ...

«حاج آقا بزرگ عراقی» در رفتار و گفتار خود به رسول خدا(ص) تاسی کرده بود. وی دنیا را با تمام زرق و برق‌هایش رها و هستی‌اش را محو بندگی خدا کرد و به درجه عبودیت نائل شد. او در این درجه توقف نکرد و به دنبال مقتدای خود «رسول خدا(ص)» با قلبی لبریز از عشق و محبت به بندگان خدا، شب و روز خود را با همه ظرفیت‌هایش در اختیار مردم شهر خویش قرار داد و پناه و تکیه‌گاه آنان شد. از این‌رو بود که مردم او را به امامت و امارت شهر خویش برگزیدند و چنین بود که او «امیر شهر» شد.

وی در سال ۱۳۱۷ هجری قمری و مصادف با هفدهم ربیع‌الاول؛ سال‌روز میلاد رسول خدا(ص)، در «کرهرود» اراک دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای منور به نور علم و عمل و در دامن پدری وارسته؛ آیةالله شیخ محمد عراقی(ره) پرورش یافت. متاسفانه اطلاعات درست و کاملی از کیفیت تحصیل ایشان در دست نیست. آنچه که می‌دانیم، این است که ایشان دروس مقدمات را خدمت پدر بزرگوارش به اتمام رساند و بعد از آن، عازم نجف شد و مدتی نیز از خرمن دانش اساتید مبرز حوزه نجف خوشه‌چینی کرد. یکی از نزدیکانش، از خود ایشان نقل می‌کند که او مدتی هم‌کلاس حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

وی از استعدادی سرشار بهره‌مند بود و همتی بلند داشت. خوب می‌فهمید و خوب بیان می‌کرد. شاگردان ایشان در حوزه علمیه کنگاور، از جایگاه علمی و بیان شیرین و روشن او، همیشه یاد می‌کنند.

پس از این که پدر بزرگوارش وفات کرد، مردم کنگاور به دنبال جای‌گزین و خلف صالحی بودند تا بتواند جای حضرت آیةالله محمد عراقی(ره) را پر کند؛ از این‌رو با توجه به abozar3 copyعلم و عملی که از فرزند خلف ایشان، حاج آقا بزرگ سراغ داشتند، به وی روی آوردند و با اصرار و الحاح از او خواستند تا دست از تحصیل برداشته، در کنگاور بماند و جای خالی پدرش را پر کند. شاید یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های ایثار وی که از پدرانش به ارث برده بود، دست کشیدن از تحصیل و سکونت در شهر کوچک کنگاور بود.
اهل علم بهتر می‌دانند که برای یک جوان با نشاط و مستعد، چیزی شیرین‌تر و دوست داشتنی‌تر از ادامه تحصیل نیست. برای همین، دست کشیدن از تحصیل و سکونت در یک شهر کوچک و پر کردن جای پدر، ایثار بزرگی است که از عهده هر کسی برنمی‌آید. اگرچه ایشان به درجه اجتهاد نرسید؛ اما به درجه ایمان بندگان صادق خدا رسید. او در مسائل فرعی فقهی، مقلد حضرت آیةالله‌العظمی خوانساری(ره) بود و به جایی رسید که وقتی به دیدار آیت‌الله خوانساری(ره) می‌رفت، مرجع تقلیدش از جا برمی‌خاست و با اصرار او را در جای خود می‌نشاند و در هنگام خداحافظی، خودش او را بدرقه می‌کرد و وقتی با ممانعت حاج آقا بزرگ مواجه می‌شد، می‌فرمود: «من چگونه می‌توانم شما را بدرقه نکنم، با این که شما مجسمه تقوا هستید!»

مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت، درباره این عالم وارسته می‌فرمودند: «‌حاج آقا بزرگ با این که در شهر کوچکی ماندگار شد و مانند چراغی در دل شب تابید و منطقه وسیعی را روشن و نورانی ساخت، باز هم در میان علما و بزرگان دین از جایگاه شایسته‌ای برخوردار بود. گاه برایم این سوال پیش می‌آمد که چه عاملی باعث شد که علمای بزرگ و مراجع تقلید نسبت به ایشان تا این اندازه ارادت و شناخت پیدا کنند. شاید سر مساله اخلاص ایشان بود. در روایات متعددی آمده که اگر کسی با اخلاص کامل بندگی کند، خداوند محبت او را در دل بندگانش قرار می‌دهد.»

یکی از رفقای طلبه کنگاوری تعریف می‌کرد: به خاطر علاقه فراوانی که به آیت‌الله بهجت داشتم، به طور خودجوش هر صبح برای ایشان نان سنگک می‌خریدم و به در خانه‌شان می‌بردم. ایشان هم مرا مورد محبت قرار می‌داد. تا این که یکی از همین صبح‌ها، وقتی که ایشان نان سنگک را از من گرفت. پرسید: شما کجایی هستید؟
گفتم: اهل کرمانشاه هستم.
پرسید: از کجای کرمانشاه؟
گفتم: از کنگاور کرمانشاه!
ایشان بعد از قدری تامل و تانی فرمود: “کنگاور حاج آقا بزرگ، کنگاور حاج آقا بزرگ!!”»

از جمله بزرگانی که از حاج آقا بزرگ عراقی تجلیل و ایشان را به بزرگی یاد می‌کنند، می‌توان از حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای(مقام معظم رهبری)، آیت‌الله‌العظمی خوانساری، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی نام برد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۳
محسن پاینده
نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید

ه گزارش جهان، نویسنده وبلاگ “افاضات عقل کل”، در آخرین مطلب خود آورده است:

« اگر ما می خواهیم در مورد مسئله زن، درست فکر کنیم و درست حرکت کنیم و دچار خطا نشویم باید ذهنمان را از حرف های کلیشه ای فرآورده غربی ها به کلی خالی کنیم. غربی ها نسبت به مسئله زن بد فهمیدند، بد عمل کردند و همان فهم بد و غلط و عمل گمراه کننده و مهلک خودشان را به صورت سکه رایج در دنیا کردند.» مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

زن غربی پریشان و پشیمان است اما مجبور است ادای شادبودن را درآورد

زن غربی هویتش به تاراج رفته و گرفتار ظلمی گردیده است که یارای رهایی از آن را ندارد

ظلمی که «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار زن آمریکایی به صراحت به آن اذعان کرده است . این زن مسیحی چند سال پیش به زنان مسلمان لبنان که در زیر آماج بمباران اسرائیل بودند نامه می نویسد و با رشک بردن به عفت و حیا و نجابت زنان مسلمان و بر شمردن ظلم بزرگی که به زنان غربی شده است از زنان مسلمان می خواهد در دامی که غرب برای آنان گسترده است گرفتار نشوند و به جای تقلید از زن غربی ،حافظ عفت و نجابت خود باشند.

این نویسنده آمریکایی در بخشی از این نامه می گوید: « ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این مائیم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده مُدهایی هستیم که پستمان می کند، نسبت به وزن و انداممان عقده ای شده ایم و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند…در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.»

متن کامل نامه در ادامه مطلب آمده است.

قصد داشتم بخش هایی از این نامه را که بی پرده به بعضی مسائل پرداخته است حذف نمایم (چون بیان بی پرده بعضی مسائل را نمی پسندیدم ) اما برای اینکه دخل و تصرفی در متن نامه نکرده باشم علیرغم اکراه قلبی ،متن کامل نامه را در ادامه مطلب آوردم.

متن نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان:

در میان تهاجمات اسرائیل در لبنان و جنگ ترور صهیونیست‌ها، اکنون مسائل جهانی به موضوع اصلی خانواده‌های آمریکایی بدل شده است.من کشتار ،مرگ و نابودی را که در لبنان اتفاق افتاده می بینم ،اما من چیز دیگری را هم می بینم.

من تو را می بینم…

من نمی توانم کمکی بکنم اما می ببینم که تقریبا هر زنی ،بچه ای بغل کرده یا اطراف او بچه هایی هستند. می بینم هرچند آنها پوششی محجوبانه دارند لیکن هنوز زیباییشان می درخشد . اما این فقط زیبایی بیرونی نیست ، که متوجه آن می شوم،من چیزی عجیب در درون خود احساس می کنم ،غبطه می خورم…

اما نمی توانم چیزی بگویم ؛ فقط قدرت ، زیبایی، عفت و بیش از همه رضایت و شادی تو را تحسین می کنم. آری ، عجیب است اما به ذهن من خطور می کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحال تری.
چرا که تو هنوز زندگی طبیعی یک زن را داری . شیوه ای که زنان از ابتدا همواره چنین زندگی می کردند . در غرب هم تا دهه ۱۹۶۰ اینچنین معمول بود، تا اینکه به وسیله دشمنی مشترک بمباران شدیم.
اما ما با مهمات واقعی بمباران نشدیم ، بلکه با فساد اخلاقی و نیرنگ آلود و زیرکانه از طریق وسوسه بمباران شدیم.

آنها به جای استفاده از بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی ، ما را از هالیوود بمباران کردند. آنها می خواهند بعد از آنکه از بمباران زیرساخت های کشورهای شما فارغ شدند، شما را نیز اینگونه بمباران کنند . نمی خواهم این برای تو هم اتفاق بیفتد. تو هم احساس خفّت خواهی کرد همانطور که ما می کنیم. تو می توانی از این بمباران ها دوری کنی ، اگر لطف کنی ، و به ما که از نفوذ شیطانی آنها تلفات جدی داده ایم، گوش کنی.

برای اینکه هر چیزی که از هالیوود می بینی ، مشتی دروغ است ، تحریف است، نیرنگی ماهرانه است
آنها روابط نا مشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه می دهند ، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامعی است که تشعشعات و امواج برنامه های سمّی شان را به آنان مخابره می کنند .
ملتمسانه از تو می خواهم سم آنها را نخوری . وقتی که از آن خوردی، هیچ پاد زهری برای آن نیست !! ممکن است نسبتاً بهبود بیابی ، اما هرگز همچون قبل نخواهی شد. بهتر است کاملاً از این سم دوری کنی ، تا اینکه به دنبال شفا از آسیب هایی که بوجود می آورد باشی.
آنها سعی دارند، با فیلم ها و نماهنگهای شهوت انگیز ، به دروغ ما زنان آمریکایی را شاد و راضی نشان دهند ، مفتخر به لباس پوشیدن چون هرزه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده ؛ و تو را اینچنین وسوسه می کنند .

اکثر ما شاد نیستیم، به من اعتماد کن ! میلیون ها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف می کنیم ، از شغل هایمان متنفریم و شب ها به خاطر مردانی که می گفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوءاستفاده می کنند و می روند ، گریه می کنیم.

آنها می خواهند خانواده های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید . آنها با جلوه دادن ازدواج به عنوان شکلی از بردگی ، مادری به عنوان نفرین و با جلوه دادن با حیا بودن و پاک ماندن به عنوان عقب افتادگی و اُمُلی چنین می کنند . آنها می خواهند خودت ، ارزش خودت را پایین آوری و ایمان و اعتقاداتت را از دست بدهی . آنها مانند شیطانی هستند که (آدم و حوا) را فریب دادند ، تو فریب نخور! برای خودت ارزش قائل باش : من تو را به عنوان گوهر گران قیمت، طلای ناب ، یا مروارید گرانبها می بینم، (برگرفته از انجیل متی ۱۳ :۴۵).
همه ی زنان مرواریدهای گرانبهایی هستند، اما برخی از ما در مورد ارزش پاکدامنی مان فریب خوردیم. عیسی گفت : «آنچه مقدس است ، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوک وحشی نیندازید، مبادا آنها را پایمال کنند و برگشته ، شما را بدرند.» (متی فصل ۷ عبارت ۶ )
مرواریدهای وجودیمان بسیار گرانبها هستند ، اما آنها می خواهند به ما بقبولانند که بی ارزشند. ولی باورم کن! هیچ جایگزینی برای این نیست که بتوان در آیینه نگاه کرد و بازتاب پاکدامنی ، نجابت و عزت نفس خود را در آن دید .

مُدهایی که از زیر دست خیاطان غربی بیرون می آیند برای این طراحی می شوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترین سرمایه تو ، جذابیت جسمی توست . اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو در واقع پرجاذبه تر از هر مُد غربی است، برای اینکه آنها تو را به صورت اسرارآمیزی پوشانده اند و عزت نفس و اعتماد به نفس تو را جلوه می دهند .
جاذبه های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود، البته این باید هدیه ای باشد از طرف تو برای مردی که تو را آنقدر دوست دارد و برایت احترام قائل است که با تو ازدواج می کند . و از آنجا که مردان شما مرد اند و با غیرت و دلاور ، حق آنان نیز چیزی کمتر از بهترینی که تو عرضه کنی نیست . مردان ما دیگر حتی پاکدامنی نمی خواهند، آنها دُرّ گرانبها را درک نمی کنند ؛ آنها سنگ مصنوعی پر زرق و برق را انتخاب می کنند تا آن را نیز (پس از سوءاستفاده) رها کنند!

گوهربارترین سرمایه های تو زیبایی درونی ات ، نجابتت ، و آن چیزیست که تو را تو کرده است. اما متوجه شدم برخی زنان مسلمان از حدود تجاوز می کنند و حتی در حین حجابشان سعی دارند تا جایی که ممکن است مانند غربی ها شوند (قسمتی از موهایشان نشان داده می شود (آرایش داشته باشند و …).
چرا تقلید کنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمانند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟
هیچ جبرانی برای آن ازدست رفته نیست. شما الماس های بی عیب هستید. نگذارید آنها شما را بفریبند و تبدیل به سنگ بدلی شوید . زیرا که هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب می بینید، دروغ است . این دام شیطان است . طلا نمای ابلهان است.

می خواهم تو را به اعماق قلبم راه دهم و سرّی را با تو در میان گذارم ؛ احیاناً اگر کنجکاوی : ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما جسم مان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم ، فکر می کردیم این راهی است تا آنها نیز عاشقمان شوند و با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم . اما بدون امنیت ازدواج و علم قطعی به اینکه او همیشه با ما خواهد بود ، حتی لذت بخش هم نیست !! چنین است مسخرگی و وارونگی آن ، فقط یک هدر رفتن است . تو می مانی و اشکهایت .

به عنوان یک زن که با زن دیگر صحبت می کند ، باور دارم که تو این را فهمیدی برای اینکه فقط یک زن می تواند حقیقتا بفهمد در قلب زن دیگر چیست. حقیقتاً ما همه شبیه یکدیگریم علیرغم نژاد ، دین و ملیتمان ، قلب یک زن همه جا یک شکل است . ما عشق می ورزیم ، این کاری است که به بهترین وجه انجام می دهیم . ما خانواده هایمان را پرورش می دهیم و به مردی که دوستش داریم، آرامش و قدرت می دهیم. اما ما زنان آمریکایی فریب خورده ایم در این باور که ما سعادتمند ترین هستیم چون شغل داریم، خانه هایی شخصی داریم که می توانیم در آن تنها زندگی کنیم و آزادی، که عشق خود را نثار هر کس که می خواهیم کنیم . این آزادی نیست و آن عشق نیست.
فقط در پناهگاه امن ازدواج است که جسم و قلب یک زن می تواند ، برای عشق ورزیدن احساس امنیت کند . به چیزی کمتر از این، تن نده ، ارزش ندارد. تو حتی آن را دوست نخواهی داشت و پس از آن، حتی خودت را هم کمتر دوست خواهی داشت، سپس او نیز تو را ترک خواهد کرد.

گناه هرگز فایده ای ندارد ، همیشه تو را فریب می دهد . هرچند شرافت و کرامتم را باز پس گرفته ام ، اما هنوز هیچ چیزی جای اینکه شرافتم را از اول نمی دادم ، نمی گیرد.

ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم ، برده ی مدهایی هستیم که پستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند (مسئولیت پذیر باشند)… در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است.

ما مخفیانه تو را تحسین می کنیم و به تو رشک می ورزیم ، با وجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمی کنیم.
خواهش می کنم به دیده تحقیر به ما نگاه نکنید یا فکر نکنید ما این چیزها را اینگونه که هست، دوست داریم .این تقصیر ما نیست. اکثر ما پدرانی نداشتیم تا وقتی نوجوان بودیم، از ما حمایت کنند چون خانواده های ما متلاشی شده اند. تو می دانی چه کسی پشت این نقشه است.

خواهران من، گول نخورید. نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و با نجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گمشده ایم. پاکی ات را نگه دار. به خاطر داشته باش، آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن!

امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه ای که نیت شده بود دریافت کنی : روحیه دوستی ، احترام و تحسین.
با محبت از طرف خواهر مسیحیت: جواَنا فرانسیس
نویسنده و روزنامه نگار – ایالات متحده آمریکا
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۳
محسن پاینده

http://ahsanalghool.blog.ir/page



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰
محسن پاینده