« بیسیم چی »

خوش آمدید

« بیسیم چی »

خوش آمدید

« بیسیم چی  »

محبت خدا نشانه دارد ،ذکر
ازهیچ یک از قدرت هایی که در عالم هستندوارعاب می کنندملت ما را،مانمی ترسیم؛برای اینکه ما برای خدا قیام کردیم.«امام خمینی ره»

رسول الله(ص):هرگاه فتنه ها به شما روی آوردو محیط جامعه مانند شب تاریک سیاه گردید،پس بر شما باد تمسک بر قران،زیرا که قران شفیعی است که شفاعتش پذیرفته درگاه الهی است وگواهی است که ،شهادتش پذیرفته می شود(اصول کافی ج2 ص238)





طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اعتیاد به فضای مجازی

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۴۹ ب.ظ
اعتیاد در فضای مجازی

آیا شما در زندگی فرد منظمی هستید؟ نسبت به فضای مجازی چگونه عمل می کنید؟ آیا نظم و وقت معلومی را برای آن قرار داده اید یا وقت زیادی را در آن سیر می کنید و به شما آسیب زده؟ نظم در زندگی بسیار اهمیت دارد و موفقیت و آرامش انسان به آن بستگی دارد، والدین الگوی بچه ها هستند و رفتار آن ها در فرزند اثر دارد اگر پدر ومادر افراد منظمی باشند زمینه رشد برای همه اعضای خانواده فراهم می گردد، امروزه یکی از چیزهایی که باعث آسیب به زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی شده است وقت گذرانی بیهوده و غیر ضروری در فضای مجازی است که مانند دریا وسیع است ، پدر از بیرون که وارد منزل می شود، به جای وقت گاشتن برای خانواده با گوشی همراه مشغول می شود و از نهار و هم صحبتی با فرزندان غافل ،چند روز است که در دانلود و تماشای برنامه های مختلف اسیر شده و امواج گوشی و اینترنت باعث سردرد و آسیب به چشمانش شده است ، شب گذشته تا دیر وقت در اینترنت مشغول گشت زنی بود و نماز صبحش قضا شد و از کارش به خاطر خستگی باز ماند ، دیگر به سراغ بگو بخند با بچه ها نیست و از هوای خوش بیرون هم محروم شده ، مادر بچه ها هم دیگر خسته شده و کسی نیست که کمک کارش باشد و صدایش را بشنود ،درس بچه مانده و رسیدگی نمی شود ؛نامه ای از مدرسه آورده ولی پدر در دنیای مجازی است و از دنیای فعلی دور شده ؛ دائم چششمانش را می مالد و آنقدر در گوشی غرق است که می گوید : آخر عمرم کم می شود ! دیگر اوضاع آرام خانه دارد خراب می شود و پدر و مادر باهم درگیر ؛ دیگر مادر خسته شده و لحن حرف زدنش با مرد خانه تند و با تحقیر و گلایه و ملامت،؟ در این میان فرزند شاهد برخورد خشن والدین خود می باشد؛ تحقیر مادر را نسبت به پدرش می بیند و شاهد بحث آن دو، این زندگی چند وقت پیش بسیار آرام بود و مادر احساس خوشبختی از شور و نشاط مردش ، و می گفت که خیلی ها حسرت آرامش ما را می خورند؟ بله! همین طور بود ، امّا چه چیزی با عث از بین رفتن آن شد؟ پدر کم کم می بیند که دیگر حرف او در فرزندش اثر ندارد بچه فردا مدرسه دارد ؛ دیر وقت است پدر امر به خوابیدن بچه می کند ولی خود در اتاق دیگر مشغول بررسی برنامه های گرفته شده از اینترنت است، و در غیاب فرزند مشغول بازی های رایانه ای در گوشی همراه !!، فرزند این را می داند و او نیز در فکر بازی با گوشی پدر است ، پدر این را فهمیده که تا خود درست نشود فرزندش درست نمی شود و خودش عامل بی نظمی در فرزندش شده و او فردا کارهای پدر را تقلید ودر زندگی آینده اجرا می کند ، و این باعث نگرانی و احساس خطر در او می شود ؛ او دوست ندارد فرزندش مانند خودش در این فضا به خاطر بی نظمی اسیر شود چرا که خود از اوضاعی که دارد ناراحت است ، می بیند که چندین روز است نه ورزشی کرده و نه به تکالیفش عمل نموده و نه وقتی به بازی با فرزندش گذرانده ، و نه تحرّکی داشته، دلش برای آزادی گذشته تنگ شده و تازه می فهمد که اسیر فضای مجازی شدن و بی نظمی در آن چه بلایی بر سر زندگی وسلامتی و دنیا وآخرتش خواهد آورد ، او بیدار شد و از وقت گذرانی های بیهوده و غیر ضروری و بازی های مجازی دست برداشت و همه آن برنامه ها را از گوشی حذف کرد که مبادا خود و فرزندش با این برنامه ها و بازی هایی که سودی برای او ندارد سلامتی و خوشبختی را از دست بدهند ، تازه راحت و آزاد شده و تازه قدر بازی با خانواده و بچّه ها در فضای تازه طبیعت را می داند ، دیگر باز زندگی شیرین شده و همه شاد و راضی ، ما چگونه ایم؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۴
محسن پاینده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی